понеділок, 11 жовтня 2010 р.

Lenovo ThinkPad X100e (3508W1X)

Вирішив придбати дружині ноутбук.
Потрібно було невеличку, неважку, відносно недорогу, зручну машинку.
Ми вибрали  Lenovo ThinkPad X100e (3508W1X).
Далі я розповім з якими проблемами зіткнувся в установці та налаштуванні операційних систем на даній моделі.
Було вирішено ставити дві операційні системи - Ubuntu та Windows XP (на всяк випадок).
Оскільки на даній моделі ноутбука немає DVD-привода, операційні системи потрібно було ставити з usb-флешки.
Спочатку я взявся за Windows XP. 
Завантажувальну флешку робив по  такому рецепту.
Ще простіше завантажувальну флешку з Windows можна зробити з допомогою програми  WinSetupFromUSB (скачати тут або тут).
Windows XP установилася без проблем. Все ок.
Всі драйвера для даного ноутбука качав  тут.
Після установки драйвера для Wi-Fi сталося таке: 
ПУСК --> Панель управления --> Учётные записи пользователей --> Изменение входа пользователей в систему 
Мені стало викидати вікно з помилкою:
Недавно установленная программа отключила экран приветствия и быстрое переключение пользователей.
чтобы восстановитьь эти воможности, нужно отменить установку этой программы. Следующее имя файла может помочь идентифицировать программу, выполнившую это изменение: IWPDGINA.DLL

Трохи пошукавши в Інтернеті, знайшов причину такої поведінки - помилка викликана системою Intel Pro/Wireless Network Connection, частиною якої є iwpdgina.dll. Цей програмний коплекс потрібен для роботи адаптера безпровідної мережі Wi-Fi. По невідомій причині софт для установки адаптера заміняє бібліотеку, яка відповідає за екран привітання (msgina.dll) файлом iwpdgina.dll.
Щоб повернути втрачені налаштування, потрібно зайти в редактор реєстру (Пуск --> Выполнить, regedit), перейти в розділ HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon і видалити ключ GinaDLL зі значенням iwpdgina.dll. Після перезавантаження системи зміни вступлять в силу.

Далі я вирішив ставити Ubuntu 10.04 LTS.
В мене був iso-образ Ubuntu 10.04 LTS DVD, з якого я і зробив завантажувальну флешку (Система --> Адміністрування --> Створення завантажувального диска).
Ставив систему в текстовому режимі. Все поставилось нормально. Все працювало, але коли я вимкнув ноут з розетки і перейшов на живлення від батареї мене чекала прикра несподіванка - система ПОВИСЛА НАМЕРТВО!
Вимкнув, включив, Убунту почала завантажуватись, дійшов до екрану входу в систему - мертвий вісняк і тільки повторюється звук входу, ніби заклинило. Вимкнув знову кнопкою, включив в розетку - все чудово завантажилося і працює. ОС чомусь не може працювати від батареї.
Вирішив переустановити.
Скачав Ubuntu 10.04 minimal cd. Установив. Все повторилося з точністю в 100%. :(
Вирішив поставити Linux Mint Debian Edition - все точно так само як і з Убунту 10.04, провал...
Почав шукати в Інтернеті інформацію про успішні установки Убунту 10.04 на даний ноутбук - у всіх людей така ж проблема, як і в мене, успішного вирішення я не знайшов.
Бажання поставити Убунту не пропало. :)
Далі я скачав Ubuntu 10.10 (на минулому тижні вона ще була RC).
Зробив завантажувальну флешку - установка.
Все поставилося нормально.
Система працює і від розетки, і від батареї...
Блютуз, вай-фай, кардрідер завівся відразу ж.
Ще не встиг провірити веб-камеру.
Дружина задоволена Убунтою, каже, що працює вона на її ноуті швидше, ніж WinXP.

Отакі у мене були пригоди з ноутбуком Lenovo x100e. :)

Після 15 днів користування даним ноутом я вирішив продовжити цей пост. :)
Користуючись Ubuntu 10.10 трохи дістала кількість глюків, яка поки що спостерігається в цьому релізі.
Я вирішив знову повернутися до установки Ubuntu 10.04. Все-таки це LTS-реліз (long time support), в якому я нормально працюю з дня його виходу.
Оскільки вже був досвід специфічної установки 10.04 на цей ноутбук, то спочатку вмикаємо його в розетку (а не працюємо від батареї) і починаємо установку.
Після того, як процес інсталяції був успішно завершений, я вирішив поставити свіже ядро, щоб ноут міг нормально працювати від батареї (бо стандартне ядро в 10.04 не підтримує acpi-lenovo).
Для цього підключаємо proposed-репозитарій (Система --> Адміністрування --> Джерела програмного забезпечення --> Оновлення --> Пропоновані поновлення lucid-proposed).
Далі відкриваємо Synaptic, і шукаємо пакети
linux-headers-2.6.35-22-generic
linux-image-2.6.35-22-generic
Установлюємо них. Нове ядро, на якому Lenovo x100e нормально працює від батареї вже є в системі. Залишається перезапустити ноутбук і загрузитися з ядра 2.6.35-22.

7 коментарів:

  1. Чи спостерігається на даному пристрої проблема з сп’ячим режимом? Тобто проблема пов’язана з тим, що після закриття кришки і переходу в режим сну x100e не можливо потім "розбудити"?

    ВідповістиВидалити
  2. Цим ноутом користується дружина, потреби у сплячому режимі не було.
    Вирішив сьогодні глянути чи він працює на Убунту 10.04.
    Ввести ноут в сплячий режим не вдалося. :(
    Просто не засинає і все.
    На Вінді ХП сплячий режим, звичайно, працює нормально.
    Я думаю, що сплячий режим зробити можна, але це потрібно трохи поколупатися, а мені немає потреби в ньому.

    ВідповістиВидалити
  3. Коли закрити кришку ноута то він переходить в режим сну. Правильно? В мене після цього ноут вже не просипається. І рішення знайти не можу.

    ВідповістиВидалити
  4. В мене трохи не так.
    Закриваю кришку, чекаю хвилин 5, відкриваю, а ноут і не думав переходити в сплячий режим...
    Сплячий режим увімкнений.
    У Лінукса завжди були з цим проблеми...

    ВідповістиВидалити
  5. Мда... Весело з цими Лінуксами... Всерімно не здамся!

    ВідповістиВидалити
  6. Ок.
    Як вийде налаштувати - виклади десь, як ти це зробив, іншим також пригодиться. :)

    ВідповістиВидалити